Tässä uusin päällikön hankinta. Katsotaan mitä tähän tehdään, jos tehdään...
Nooh, pitihän se työn alle ottaa Garageen. Patahan löyty, 1.6 repattu eli saa pysyä kaapin liikuttimena toistaiseksi.
Straight axle swappi oli tehty valmiiksi.
Mutta kuka sellasia kaipaa.
Olipas aisat hepposesti kiinni.
Laitettiin sit irssi peräpäähän, vielä tarttis kuplan irssi lootalle tehdä kannakkeet kans.
Pasaatin kiekoilla mennään ensi kesä. Vielä aikamoinen traktori.
Hups, lisää laikkaa... Katos mikäs siellä rungon takana pilkistää, lääke traktorivaivaan, pssiiiiiiiihhhhhhh, klonk!
Seuraavaksi pitäis tehdä levyjarrut taakse ja alkaa pohtia etupäätä mitä sille tekis. Hmmm, laikkaa....
Etupää sai sit laikkaa kunnolla ja vahviketta lisätty runkoon.
Uusi akseli uudella jousituksella alkaa hahmottua. Nyt pitää vaan pohtia vannevaihtoehtoja ja renkaita mitkä mahtuis jopa kääntymään.
Nyt on sovituksessa käytetty 205/55R16 fillareita.
Eli tähän on päästy nyt. Nyt alkais sisäloksujen leipominen loppuun ja muutenkin viimeistely etupäässä valmiiksi. Seuraavaksi siirrytäänki taakse ihmetteleen
pussukoitten kannakkeita.
Biffi lähestyy ja kaappi alkaa valmistua, oho!
Vähän ruostekorjauksia...
Kompuran ja säiliön sovitusta, vielä tarttis piuhoja ja letkua pikkasen, niin päästään napista suhisteleen.
Takapussukoitten kannakkeetki hakee paikkansa.
Laatikon runkoaisat piti korjata pikkasen.
Cromo vetarit piti sitten tilata, että sai oikean pituiset. 445mm oli oikea pituus 17 1/2".
Takajarrut päivitetty ja alkaa olee valmista. Jarruputket puuttuu enään.
Etupää päivitettynä. Jarruputketkin täältäkin puuttuu vielä.
Valmista alkaa oleen.
Isommat hommat ilmaletkujen veto, jarrujen putket ja ilmaus. Etupenkkien kiinnikkeet ja "startti"moottorin asennus takakonttiin.
Sit ollaanki valmiita lähtee Himosta kohti. Tässä onkin vielä liki kuukausi aikaa paahtaa loppuun. Heinäkuun Kremikseen vois tietty yrittää, mut taitaa tehdä tiukkaa,
jos jotakin yllättävää ilmenee.
Tästä jatketaan.
Kaappi Evo 1.0 valmis!
Ensimmäinen neitsytmatka Kremikseen takana. Jousitus toimi oikein mainiosti
18" renkailla.
Jousitus aiheutti suurta ihmetystä ja hyvää mieltä Helsingin cruisingin illassa.
Vaunun tämän kesän muutokset on saatu päätökseen ja vieläpä etuajassa. Tavoitteena
kun oli tämän kesän '09 BIF. Mitään suurta ongelmaa ei projektin aikana ilmestynyt,
vaan kaikki meni oikeastaan nappiin.
Seuraava päivitys tuleekin sit ensi talvena. Tässä muutama kuva valmiina.
Ja eikun kohti Biffiä.
Kesä 2010 muutokset:
Tuulitunnelia.
Pakaria tehty.
Kansien vesijäähy.
Pientä sähköä ja muuta hilpettä.
Välijäähyn jäähdytin...
Etanolilla ajeltiin pikkasen. Ens keväänä aletaan säätään tarkemmin ja tehdään hihnapyörä uusiksi mikä voisi pikkasen paremmin pysyä paikoillaan.
|